چهارشنبه 6 فروردین 1399  06:03 ب.ظ

در این فرآیند الزامات پروژه گردآوری می شوند. الزامات عموما از سوی کارفرما و بهره بردار پروژه مشخص می شوند، اما علاوه بر آن سایر ذی نفعان پروژه نیز ممکن است الزاماتی داشته باشند . هدف اصلی این فرآیند این است که برای تعریف و مدیریت محدوده ی پروژه، که شامل محدوده محصول نیز هست ، مبنایی فراهم می آورد . در پروژه هایی که به واسطه قرارداد با کارفرمای بیرونی انجام می شود قرارداد، این پیوست آن و سایر مدارک مرتبط ، مهم ترین مراجع گردآوری الزامات برای یک فروشگاه پروژه می باشند.

تعریف محدوده

تعیین محدوده، فرآیند تهیه ی شرح تفضیلی محصول و پروژه است. در این فرآیند ابتدا الزامات به محدوده محصول تبدیل می شود. به عنوان نمونه تعیین می شود که نمایشگاهی که باید گنجایش پذیرایی از ده هزار بازدید کننده همزمان را داشته باشد، نیاز به چه زیربنا، سیستم تهویه و امکانات و امکانات رفاهی ای خواهد داشت.

در مرحله بعد محدوده محصول، به محدوده پروژه تبدیل می شود، به این معنی که مشخص می شود که چه تحویل شدنی هایی برای محصول نهایی پروژه لازم است و افدامات واکنش به ریسک و اقدامات کیفی نیز به آن ها اضافه می شود. هدف کلیدی این فرآیند تشریح مرزهای پروژه از طریق تعریف این که کدام یک از الزامات گردآوری شده در محدوده پروژه می گنجد و کدام یک نمی گنجد، می باشد.

تعریف محدوده پروژه در قالب یک شرح تفضیلی، ابزاری است که به ایجاد برداشت مشترک در موارد زیر کمک می کند:

  • اقلام تحویلی
  • کارهایی که برای تحقق اقلام تحویلی باید انجام شوند
  • فرضیات پروژه
  • محدودیت های پروژه

منبع


  • آخرین ویرایش:پنجشنبه 7 فروردین 1399
نظرات()   
   
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Mobile Traffic | سایت سوالات